Dobiega końca projekt „Ekonomia społeczna kluczem do sukcesu mamy” i są już widoczne konkretne rezultaty działań uczestniczek projektu.  W ramach prac czterech grup pięcioosobowych grup Mam powstały 4 modele przedsiębiorstw ekonomii społecznej.W ramach prowadzonych prac, po ostatnim, trzecim, module szkoleniowym, który zakończył się w połowie grudnia br. poświeconym biznesplanowi dla podmiotów ekonomii społecznej, biorące udział w projekcie Panie mogły zmierzyć się z zagadnieniami ekonomicznymi. Uczestniczki wykonały wielką pracę m.in.: oceniły jakie produkty lub usługi chciałaby wprowadzać na rynek, opracowały poszczególne elementy biznesplanu i przeprowadziły weryfikację finansową swoich pomysłów. Wszystkie grupy przygotowały modele i biznesplany. Nazwy powstałych modeli przedsiębiorstw są inspirujące i ciekawe, bo to „Dom Pasji”, „Stacja Aktywna Rodzina”, „Salon Piękności” i „Na Siekierkach”.Pierwszy z nich proponuje nam warsztaty i półkolonie dla dzieci, „Stacja Aktywna Rodzina” zachęca do uprawiania sportu w połączeniu z rodziną, co najważniejsze nie jest to tylko propozycja dla mamy, ale także dla ojców, a w dalszych planach też dla babć i dziadków. W tym modelu jest też przestrzeń sportowa dla wszystkich. Natomiast w Salonie Piękności nie będziemy odnawiać się fizycznie, ale będzie można zaznać kontaktu z nowoczesną sztuką rękodzielniczo i będzie można zamówić nietuzinkowe przedmioty artystyczne. Ta inicjatywa jest nastawiona na współpracę z artystami, aby m.in. spopularyzować ich dzieła sztuki na przedmiotach użytkowych. Czwarta grupa planuje wspólną przestrzeń klubokawiarnią pod nazwą „Na Siekierkach”. Jak twierdzą same mamy, taka jest potrzeba w tym rejonie i co najważniejsze zmierzyły się one z budżetem tego przedsięwzięcia.

Mamy poznały  zawiłości prawne i formalne ekonomii społecznej. Jak wynika z przeprowadzonych ankiet poszerzyły swoja wiedzę, jeśli chodzi o ekonomie społeczną. Nauczyły się współpracy, pracy w zespole jak również zachowań asertywnych. I także nauczyły się budowania planów budżetowych i innych umiejętności związanych z marketingiem i promocją.

ekipa_szkoleniowa

Projekt współfinansowany ze środków w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich. Partnerem projektu jest Agencja Keja PR, która wspiera Fundację Jabłko pod względem medialnym

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *